پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی
پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

پایگاه اینترنتی قائم المنتظر (عج)

قال رسول الله (ص) : فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی

تاریخ اعلام مذهب رسمی شیعه

به گزارش« شیعه نیوز» به نقل از خبر آنلاین، شاه اسماعیل صفوی 11 مارس سال 1502 (مصادف با بیستم اسفند) درتبریز تاجگذاری و شیعه اثنی عشری را مذهب رسمی ایران اعلام داشت. 

وی در خطبه ای که ایراد کرد خودرا مکلّف به ترویج مذهب شیعه و ایجاد یک حکومت مرکزی در سراسر ایران زمین [احیاء امپراتوری ایرانیان] و نجات ایرانیان از وضعیت نابسامانی که از زمان حمله مغول داشتنند اعلام کرد و به این ترتیب مقدمات زنده شدن دوباره ناسیونالیسم ایرانی فراهم شد.
sdhsd

مورخان ضمن مقایسه شاه اسماعیل صفوی با اردشیر یکم ـ سردودمان ساسانیان متفق القول نوشته اند که اردشیر نیز در سال 225 میلادی در تیسفون با نطقی در برابر موبدان و بزرگان ایران همین قول را داده بود. تفاوت دو نطق دراین بود که اردشیر آیین زرتشت را دین رسمی [دولتی] اعلام کرده بود و به این ترتیب؛ ناسیونالیسم ایرانی در آن زمان برگرد آموزش های زرتشت سر برافراشت و این بار شیعه اثنی عشری زیربنای آن بود و هر دو شاه به قولی که داده بودند وفاکردند.
برادران دیلمی (بوئیان) هم در دهه های 940 و 950 میلادی ناسیونالیسم ایرانی را با پرچم شیعه و زبان پارسی پیش بردند و هگل آلمانی «فلسفه تاریخ» را با آوردن چنین مثالها از تاریخ طولانی ایران اثبات کرده است که شرایط آمادگی برای تکرار رویدادها باید درس بزرگی برای هر دولتمرد و سیاستمدار در گوشه و کنار جهان باشد.

حجاب زنان از سرطان حنجره جلوگیری می‌کند

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از سایت خبری "ترانیم "، بر اساس آنچه توسط دکتر ملکر پروفسور کانادایی رییس بخش سرطان شناسی بالینی "شاهزاده نوره " در شهر جده اعلام شده است : میزان ابتلای زنان متعهد به حجاب اسلامی بسیار کمتر از دیگر زنان جهان می باشد .
این کشف پزشکی که نتیجه سه سال مطالعه در سراسر جهان و 112 کشور می‌باشد نشان می دهد که نرخ مبتلا شدن زنان محجبه به سرطان گلو در عربستان سعودی کمتر از مردان است.
بنابراین نتایج تحقیقات اخیر براستی صحت آموزه های دین مبین اسلام را ثابت می‌کند. زیرا در دین اسلام بسیاری از قوانین و احکام فقط جهت محافظت از پیروان خویش از خطرات و بیماری های خطرناک می باشد. و با اینکه انسان‌ها در غرب خود همواره در تلاشند که به آموزه های دین اسلام خرده بگیرند اما در حقیقت می دانند که احکام الهی اسلام حاوی حقایق و فواید بی نهایت و راه و روش های زندگی سالمی برای انسانها و بویژه برای زنان می باشد.
این واقعیت و کشف علمی اخیر تنها بخشی از فواید احکام اسلامی را برای زنان آشکار کرده است.

دستگیری چند عضو گروهک منافقان در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمود طالبی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: طی عملیات‌های انجام شده یک گروهک منافقان و جاسوسی که علیه نظام فعالیت می‌کردند، در قم دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این افراد علیه نظام و انقلاب اسلامی فعالیت می‌کردند و قصد تخریب انقلاب و ولایت فقیه را داشتند.

معاون دادستان قم با بیان اینکه قوه قضائیه به هیچ عنوان سیاسی و جناحی عمل نمی‌کند، بیان داشت: این افراد پس از انتخابات اقدامات خود را آغاز کردند که هدف اصلی آنها نیز اصل نظام بود.
حجت‌الاسلام طالبی تاکید کرد: این گروهک در راستای اهداف سازمان منافقان حرکت می‌کردند و برخی از آنها نیز با اردوگاه اشرف ارتباط داشته و به آنجا نیز تردد داشتند.

وی در خصوص هویت و همچنین میزان اقدامات آنها یادآور شد: پرونده این گروهک در دست پیگیری است که پس از مشخص شدن اعلام خواهد شد.

معاون دادستان قم در پاسخ به این سئوال که آیا افراد دستگیر شده قمی هستند یا خیر، بیان داشت: پرونده آنها در حال بررسی است و تمامی مسائل را دادستان اعلام خواهد کرد.

حجت‌الاسلام طالبی گفت: فقط می‌توانم این نکته را بگویم که این افراد بعد از برگزاری انتخابات و در یکی دو ماهه اخیر در قم دستگیر شدند که هدف آنها نیز تخریب نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی در ادامه به چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و بیان داشت: امسال خوشبختانه آرام‌ترین وضعیت را تاکنون داشته‌ایم و گزارش چندانی از خرید و فروش انواع مواد محترقه ارائه نشده است.

معاون دادستان قم یادآور شد: سال‌های گذشته از یک ماه قبل از چهارشنبه آخر سال برخی حرکات و همچنین خرید و فروش‌های مواد محترقه مشاهده می‌شد که امسال با اقدامات انجام شده و همچنین فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته شاهد این اقدامات نیستیم.

حجت‌الاسلام طالبی تاکید کرد: در صورت مشاهده فروش هر نوع ماده محترقه دادسرا سریعا آن واحد را پلمپ کرده و طبق قانون با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

وی گفت: ‌مخالف شادی جوانان نیستم، اما اجازه سوء استفاده به برخی افراد سود جو را نیز نخواهیم داد.

معاون دادستان قم در پایان گفت: انتظار است خانواده‌ها نیز در این زمینه بیشتر تلاش کرده و با فرهنگ‌سازی شادی عید نوروز را بر خود تلخ نکنند.

ربا بانکداری کشور !

آیت‌الله علوی‌گرگانی، توجه جدی به اقتصاد اسلامی را ضروری دانسته و گفتند: مسئله ربا یکی از معضلات بانکداری است که با اسلامی کردن بانک‌ها این معضل برطرف خواهد شد و گام بلندی در عرصه تحقق اقتصاد اسلامی برداشته می‌شود. 
................................................................................................................................. 

به‌گزارش‌مرکز‌خبر‌حوزه، معظم‌له در دیدار جمعی از فرماندهان و مدیران قرارگاه ثارالله تهران اظهار داشت:‌‌‌‌ اسلام واقعی در کشور حاکم است و ما باید به وظایف خود نسبت به نظام، رهبری و مراجع تقلید عمل کنیم.


این استاد حوزه با تاکید بر نقش رهبری در جمهوری اسلامی ایران گفتند:  آیت‌الله‌ خامنه‌ای ‌در رأس نظام قرار دارند و از هر جهتی نسبت به مسایل نظام و مردم آگاهی و توجه کامل دارند.

معظم‌له به دیدگاه اسلام در همه عرصه‌های ترقی اشاره کرده و ابراز داشتند: اسلام دین کاملی است و باید چهره نورانی آن را خدشه‌دار نکنیم و آبروی نظام را نبریم.


این استاد حوزه تلاش در حفظ نظام را مورد تاکید قرار داده و گفتند: نظام اسلامی به ما آبرو داده است و باید این نظام الهی را حفظ کنیم تا دشمنان از ما نا‌امید شوند.


ایشان در پایان، دیدار نیروی‌های نظامی انتظامی و اقشار مختلف مردم با مراجع تقلید را حائز اهمیت دانسته و خاطرنشان ساختند: این دیدار‌ها در راستای بهره‌مندی از معارف اهل‌بیت‌ و کلام وحی و رهنمود‌های مراجع برگزار می‌شود و باید حد‌اکثر استفاده از آن صورت گیرد.